El lideratge transformacional com a clau per al creixement empresarial

canvi

Cada vegada són més les empreses que reconeixen al talent humà com un dels factors més importants en la consecució d’objectius i la gestió del canvi. Aquestes empreses aconsegueixen l’èxit valorant a les seves persones, amb tots els seus clarobscurs, amb tot el seu talent. Tenen clar que els grans equips estan formats per grans persones, i que el canvi només és possible a través d’elles.

Així, quan una empresa vol un canvi, o necessita un canvi, una transformació, per poder adaptar-se a les noves necessitats del mercat i innovar en el seu sector, necessita un líder capaç de transformar-la. Un líder capaç d’orientar a l’equip, de treure el millor de cadascun, de descobrir el talent personal, de guiar-lo i orientar-lo. Però no un líder sense més. El que necessiten les empreses són líders transformacionals.

Com és aquest líder transformacional?

Aquest líder és una persona que estimula la participació creativa dels empleats, que creu en les persones del seu equip i sap com treure el talent de cadascun. És algú que es preocupa pels altres, que és empàtic i estableix vincles amb ells. Un altre dels trets és que motiva al seu equip, i ho fa de manera individual i global. A més, inspira al seu equip i és capaç d’afrontar riscos.

Com sap que busca el canvi en l’empresa, el líder també sap que el primer és provocar-lo amb el seu equip, valorant-lo i integrant-lo en el projecte. Només així serà possible el canvi en tota organització.

Deixa un comentario